Vilken början av de nya året.....

Ja vad ska man säja om det nya året...
Har väl kanske inte börjat speciellt bra... kan man säja...
Den 5 Januari fick jag min bil påbackad/demolerad på min parkeringsplats.
Hade jobbat natt, låg å sovde som godast när de plingade på dörren kl 11...
Å de gav sej inte så jag steg upp...
Å med stora ögon öppnade jag dörren när ja såg att på poliser stod utanför...
Min bil hade just blivit påbackad av en granne å se va lite skador bak sa dom å att den hade flyttats lite...
Jo tjena.. jag trodde inte mina ögon när ja komme ut.. bilen va ju nästan flyttad 45 grader...
Å skadorna.. ja höger sida bak va ju demolerad :((
Så nu har jag fått de klart me försäkringsbolaget. Dom löser in den för att det blir för dyrt å laga..
Så de känns lite tungt om ja ska vara ärlig... Jag tycker ju mycket om min pärla..
Så ordnat en lånebil så jag har kunnat ha någe medans ja väntat på att få dommen på bilen.
Å vad tror ni hände igår???? Jo när jag var i Piteå å skulle kolla om bilar så blev ja påbackad..
Detta e inte sant... Jag sa de på bilfirman att ja ska icke ha en bil alltså...
Jaag må säja att har haft lite otur...
Men tack å lov så var kille i den andra bilen ärlig å komme in så vi fick skriva skadepappren.
Det ska han ha en stjärna för... för de är alldeles för många som bara kör vidare/smiter...
Så åter igen tack för den ärligheten :)
Men men jag vägrar ge mej utan jag ska ha en bil!!!
Jag är ju i behov av en när grabben bor nästan 10 mil bort...
Visst nog kan man åka buss.. men blir ju lite omständigt...
Så jag har hittat några intressanta bilar till rätt hyfsade priser...
Visst skulle de vara skönt att få köpa någe riktigt nyare men då kostar de ju för mycket...
Å om mina bilar ska fortsätta å bli påkörda så e de inte lörnt...
Men nu hoppas jag att oturen vänder å har gjort bort sitt detta år...
Jag vägrar ge upp som sagt... Bara bita ihop å kämpa vidare :))
Å så vill jag tacka alla som stöttar mej å hjälper mej med att hitta en ny bil.
Alla bra tankar ni ger å tips, tro mej de är så mycket värt!!
Jag har underbara vänner, kärlek å familj.
Tack för att ni finns :)))

Nää Nu ska ja göra lite innan det är dags att krypa ner å väcka min snygging Andreas som ligger å sover gott..

Ha en underbar freda alla vänner :))

****Kramar****


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0